Language:
SEARCH
  • Onlangse bydraes

  • Kategorieë

  • Argiewe

Hoë internetgebruik problematies

Die dienstoonbank is die afgelope twee weke oorval met navrae oor hoë internetrekeninge.

Tydens een insident is buitengewone hoë internetverkeer by `n personeellid se rekening opgemerk. Met nadere ondersoek het dit geblyk dat iemand gesien het hoe hy sy wagwoord intik en dit daarna gebruik het om onwettig reekse daarmee af te laai. 

Informasietegnologie kan gebruikers nie beskerm teen gevalle soos hierdie nie. Dit bly uitsluitlik jou verantwoordelikheid om jou wagwoord veilig te hou.

Daar is steeds personeel wat hul gebruikersname en wagwoorde met ander deel of dit sigbaar op `n stukkie papier op hul lessenaar tentoonstel.

Dis net so belangrik om jou netwerk-wagwoord veilig te hou as jou bankkaart se PIN-nommer en jy sal sekerlik nie jou PIN-nommer vir iemand gee nie?

Met jou netwerk-wagwoord kan iemand nie net toegang kry tot jou internet nie, maar ook tot e-posse wat jou bankdetail en persoonlike informasie bevat, sowel as jou menslike hulpbronne inligting – insluitend jou salarisinligting! Die risiko bly dieselfde.

Maak seker dat jy `n goeie, sterk wagwoord het. Microsoft het goeie riglyne daarvoor. 

Bo en behalwe goeie wagwoordpraktyk, moet jy onthou om altyd jou Inetkey toe te maak as jy weg is van jou rekenaar of jou rekenaar te sluit. (ctrl+alt+del) As dit oop bly, kan enigiemand dit gebruik en daar is geen manier vir IT om te bepaal wie jou internet gebruik het as jy die een was wat dit ontsluit het met jou wagwoord nie. 

Gaan gereeld jou internetgebruik na sodat jy nie aan die einde van die maande `n verrassing kry nie. Jou internetbalans verskyn op die Interkey aantekenblokkie en kan ook nagegaan word by www.sun.ac.za/useradm.

Hou in gedagte dat die spoed van die universiteitnetwerk en jou ADSL-lyn by die huis nie dieselfde is nie. Jy mag dink dat dieselfde hoeveelheid tyd op die US-netwerk jou dieselfde gaan kos as by die huis. Die universiteitnetwerk is baie vinniger en jy gaan meer data vinniger gebruik.

As jy `n ongewone toename in jou internetgebruik opmerk, kan jy `n navraag rig aan IT teen die koste van R200-00. Verdere inligting oor internetgebruik op die US-netwerk kan in ons dienskatalogus gekry word.

2 Responses to “Hoë internetgebruik problematies”

  1. Sonja van der Westhuizen says:

    Hi Kate,

    sorry about that. I’ve fixed it and it should work now. And thanks for the info!

  2. Kate H says:

    A pity that the Microsoft link is broken… but they are definitely not the best source for strong password guidance, with their (legacy) policy of restricting Microsoft Account passwords to 16 characters!
    A very readable blog about passphrases (as opposed to passwords), is this one: https://firstlook.org/theintercept/2015/03/26/passphrases-can-memorize-attackers-cant-guess/

 

© 2013-2024 Disclaimer: The views and opinions expressed in this page are strictly those of the page author(s) and content contributor(s). The contents of this page have not been reviewed or approved by Stellenbosch University.