%PDF-1.3 1 0 obj << /Type /Catalog /Outlines 2 0 R /Pages 3 0 R >> endobj 2 0 obj << /Type /Outlines /Count 0 >> endobj 3 0 obj << /Type /Pages /Kids [6 0 R 16 0 R ] /Count 2 /Resources << /ProcSet 4 0 R /Font << /F1 8 0 R /F2 9 0 R /F3 10 0 R /F4 11 0 R >> >> /MediaBox [0.000 0.000 612.000 792.000] >> endobj 4 0 obj [/PDF /Text ] endobj 5 0 obj << /Creator (DOMPDF) /CreationDate (D:20250716061807+00'00') /ModDate (D:20250716061807+00'00') /Title (Report 07-2025) >> endobj 6 0 obj << /Type /Page /Parent 3 0 R /Annots [ 12 0 R 14 0 R ] /Contents 7 0 R >> endobj 7 0 obj << /Length 6147 >> stream 0.702 0.800 0.816 rg 34.016 34.016 543.969 723.969 re f 1.000 1.000 1.000 rg 45.266 73.346 521.469 673.388 re f 0.773 0.773 0.773 rg 0.773 0.773 0.773 RG 45.266 746.734 m 566.734 746.734 l 565.984 745.984 l 46.016 745.984 l f 566.734 746.734 m 566.734 73.346 l 565.984 73.346 l 565.984 745.984 l f 45.266 746.734 m 45.266 73.346 l 46.016 73.346 l 46.016 745.984 l f 0.200 0.200 0.200 rg BT 61.016 693.716 Td /F1 14.4 Tf [(E-POSSE MET `N VERSTEEKTE AGENDA)] TJ ET 0.400 0.400 0.400 rg BT 61.016 664.909 Td /F2 9.0 Tf [(Posted on )] TJ ET BT 104.045 664.909 Td /F3 9.0 Tf [(January 01,1970)] TJ ET BT 173.588 664.909 Td /F2 9.0 Tf [( by )] TJ ET BT 188.096 664.909 Td /F3 9.0 Tf [(IT Communications)] TJ ET 0.153 0.153 0.153 rg BT 61.016 637.420 Td /F4 9.0 Tf [(Twee e-posse wat hul bes probeer om jou inligting vas te l, het die week in universiteitsposbusse verskyn.)] TJ ET BT 61.016 617.431 Td /F4 9.0 Tf [(Die eerste is `n e-pos wat beweer dat jy moet heraktiveer sodat jou )] TJ ET BT 330.125 617.431 Td /F3 9.0 Tf [(webmail)] TJ ET BT 365.639 617.431 Td /F1 9.0 Tf [( spasie)] TJ ET BT 396.158 617.431 Td /F4 9.0 Tf [( vergroot kan word.)] TJ ET BT 61.016 597.442 Td /F4 9.0 Tf [(Die oorsprong hiervan is Rusland en dit gebruik die "middelman" metode om die e-pos uit te stuur. Die "middelman" )] TJ ET BT 61.016 586.453 Td /F4 9.0 Tf [(metode gebruik die e-pos besonderhede van `n personeellid wat onbewustelik hul e-pos inligting aan kuberkrakers verskaf )] TJ ET BT 61.016 575.464 Td /F4 9.0 Tf [(het. Dit gebeur gewoonlik as `n persoon reageer op `n "jy het X-bedraggewen/gerf in `n gelukkig trekking/aanlyn )] TJ ET BT 61.016 564.475 Td /F4 9.0 Tf [(opname/afsterwe van `n onbekende familielid/regeringsamptenaar"- e-pos of gekliek op `n webwerf wat besmet is.)] TJ ET BT 61.016 544.486 Td /F4 9.0 Tf [(Die kuberkrakers gebruik dan die e-posadres en soms ook die rekenaar, indien dit ook besmet is met `n virus of malware, )] TJ ET BT 61.016 533.497 Td /F4 9.0 Tf [(om e-pos te stuur aan al die e-posadresse binne dieselfde organisasie.)] TJ ET BT 61.016 513.508 Td /F4 9.0 Tf [(Die bekende @sun adres maak ons gerus. Ons dink dis veilig en reageer sonder om twee keer te dink daaroor. Ons )] TJ ET BT 61.016 502.519 Td /F4 9.0 Tf [(vergeet dat skelms slim is en feitlik enigiets kan namaak.)] TJ ET BT 61.016 482.530 Td /F4 9.0 Tf [(Onder is `n voorbeeld van die e-pos. Die aktiewe skakels is ook verwyder vir jou eie veiligheid.)] TJ ET BT 61.016 462.541 Td /F4 9.0 Tf [(Onthou dat personeel tans `n 1GB e-pos stoorspasie het en studente 50GB opOffice365.)] TJ ET BT 61.016 442.552 Td /F4 9.0 Tf [(Die tweede teiken Pick & Pay klinte met `n e-pos oor )] TJ ET BT 278.105 442.552 Td /F1 9.0 Tf [(Smart Shopper-punte.)] TJ ET BT 61.016 422.563 Td /F4 9.0 Tf [(Let op die volgende:)] TJ ET BT 61.016 402.574 Td /F4 9.0 Tf [(1. Die e-pos is nie persoonlik aan jou gerig nie, dis net `n generiese aanhef.)] TJ ET BT 61.016 391.585 Td /F4 9.0 Tf [(2. Dit vra persoonlike inligting soos jou ID-nommer en Smartshopper nommer.)] TJ ET BT 61.016 380.596 Td /F4 9.0 Tf [(3. Die bewoording is dreigend -make sure and must.)] TJ ET BT 61.016 360.607 Td /F4 9.0 Tf [(Met die inligting wat ingewin word deur die e-pos, kan Smartshopper kaarte gedupliseer word. Aangesien jou ID-nommer )] TJ ET BT 61.016 349.618 Td /F4 9.0 Tf [(ook aan jou Smartshopper-kaart gekoppel is, is die risiko nie net dat jy punte of krediet gaan verloor nie, maar dat dit ook )] TJ ET BT 61.016 338.629 Td /F4 9.0 Tf [(verdere implikasies h.)] TJ ET BT 61.016 318.640 Td /F4 9.0 Tf [(Sien ook onder `n voorbeeld waar die skadelike skakels reeds verwyder is.)] TJ ET BT 61.016 298.651 Td /F4 9.0 Tf [(Moet nooit reageer op hierdie tipe e-posse nie. Informasietegnologie sal nooit so `n e-pos stuur oor jou posbus grootte nie )] TJ ET BT 61.016 287.662 Td /F4 9.0 Tf [(en Pick & Pay sal ook nie so met sy klinte kommunikeer nie .As jy twyfel, skakel eerder die IT Dienstoonbank.)] TJ ET 0.592 0.592 0.592 rg 0.592 0.592 0.592 RG 305.016 277.964 m 306.516 277.964 l 305.766 277.214 l 305.766 277.214 l f 1.000 1.000 1.000 rg 1.000 1.000 1.000 RG 305.016 275.714 m 306.516 275.714 l 305.766 276.464 l 305.766 276.464 l f 306.516 277.964 m 306.516 275.714 l 305.766 276.464 l 305.766 277.214 l f 0.592 0.592 0.592 rg 0.592 0.592 0.592 RG 305.016 277.964 m 305.016 275.714 l 305.766 276.464 l 305.766 277.214 l f 0.153 0.153 0.153 rg BT 61.016 257.923 Td /F1 9.0 Tf [(From:)] TJ ET BT 86.513 257.923 Td /F4 9.0 Tf [(University, Personnel, Address <)] TJ ET 0.373 0.169 0.255 rg BT 219.812 257.923 Td /F4 9.0 Tf [(faultyaddress@sun.ac.za)] TJ ET 0.373 0.169 0.255 RG 0.18 w 0 J [ ] 0 d 219.812 256.772 m 320.990 256.772 l S 0.153 0.153 0.153 rg BT 320.990 257.923 Td /F4 9.0 Tf [(>)] TJ ET BT 61.016 237.934 Td /F1 9.0 Tf [(Sent:)] TJ ET BT 83.516 237.934 Td /F4 9.0 Tf [(Wednesday, 14 October 2015 08:24)] TJ ET BT 61.016 226.945 Td /F1 9.0 Tf [(Subject:)] TJ ET BT 96.521 226.945 Td /F4 9.0 Tf [(500MB)] TJ ET BT 61.016 206.956 Td /F4 9.0 Tf [(Dear E-mail User,)] TJ ET BT 61.016 186.967 Td /F4 9.0 Tf [(Your webmail quota has exceeded the set quota which is500MB.you are currently running on1.3GB. To re-activate and )] TJ ET BT 61.016 175.978 Td /F4 9.0 Tf [(increase your webmail quota pleaseverify and update your webmailAccount In order to re-activate and increase your )] TJ ET BT 61.016 164.989 Td /F4 9.0 Tf [(webmail quotaclick link:)] TJ ET 0.373 0.169 0.255 rg BT 162.545 164.989 Td /F4 9.0 Tf [(http://phishing.site.in.russia/)] TJ ET 0.18 w 0 J [ ] 0 d 162.545 163.838 m 273.596 163.838 l S 0.153 0.153 0.153 rg BT 273.596 164.989 Td /F4 9.0 Tf [( LOGON WITH YOUR LOGIN DETAILS TO COMPLETE )] TJ ET BT 61.016 154.000 Td /F4 9.0 Tf [(UPGRADE.)] TJ ET BT 61.016 134.011 Td /F4 9.0 Tf [(Failure to do so may result in the cancellation of your webmail account.You may not be able to send or receive new mail )] TJ ET BT 61.016 123.022 Td /F4 9.0 Tf [(until you re-validate your mailbox.)] TJ ET BT 61.016 103.033 Td /F4 9.0 Tf [(Thanks, and sorry for the inconvenience.)] TJ ET endstream endobj 8 0 obj << /Type /Font /Subtype /Type1 /Name /F1 /BaseFont /Helvetica-Bold /Encoding /WinAnsiEncoding >> endobj 9 0 obj << /Type /Font /Subtype /Type1 /Name /F2 /BaseFont /Helvetica-Oblique /Encoding /WinAnsiEncoding >> endobj 10 0 obj << /Type /Font /Subtype /Type1 /Name /F3 /BaseFont /Helvetica-BoldOblique /Encoding /WinAnsiEncoding >> endobj 11 0 obj << /Type /Font /Subtype /Type1 /Name /F4 /BaseFont /Helvetica /Encoding /WinAnsiEncoding >> endobj 12 0 obj << /Type /Annot /Subtype /Link /A 13 0 R /Border [0 0 0] /H /I /Rect [ 219.8117 257.0902 320.9897 266.2477 ] >> endobj 13 0 obj << /Type /Action /S /URI /URI (mailto:faultyaddress@sun.ac.za) >> endobj 14 0 obj << /Type /Annot /Subtype /Link /A 15 0 R /Border [0 0 0] /H /I /Rect [ 162.5447 164.1562 273.5957 173.3137 ] >> endobj 15 0 obj << /Type /Action /S /URI /URI (http://blogs.sun.ac.za/it/2015/06/12/think-youre-safe-online/) >> endobj 16 0 obj << /Type /Page /Parent 3 0 R /Annots [ 18 0 R ] /Contents 17 0 R >> endobj 17 0 obj << /Length 2538 >> stream 0.153 0.153 0.153 rg 0.373 0.169 0.255 RG 0.18 w 0 J [ ] 0 d 0.702 0.800 0.816 rg 34.016 34.016 543.969 723.969 re f 1.000 1.000 1.000 rg 45.266 498.616 521.469 259.368 re f 0.773 0.773 0.773 rg 0.773 0.773 0.773 RG 45.266 498.616 m 566.734 498.616 l 565.984 499.366 l 46.016 499.366 l f 566.734 757.984 m 566.734 498.616 l 565.984 499.366 l 565.984 757.984 l f 45.266 757.984 m 45.266 498.616 l 46.016 499.366 l 46.016 757.984 l f 61.016 514.366 m 550.984 514.366 l 550.984 515.116 l 61.016 515.116 l f 0.153 0.153 0.153 rg BT 61.016 740.193 Td /F4 9.0 Tf [(Admin/ Webmaster/ Local host)] TJ ET 0.592 0.592 0.592 rg 0.592 0.592 0.592 RG 305.016 730.495 m 306.516 730.495 l 305.766 729.745 l 305.766 729.745 l f 1.000 1.000 1.000 rg 1.000 1.000 1.000 RG 305.016 728.245 m 306.516 728.245 l 305.766 728.995 l 305.766 728.995 l f 306.516 730.495 m 306.516 728.245 l 305.766 728.995 l 305.766 729.745 l f 0.592 0.592 0.592 rg 0.592 0.592 0.592 RG 305.016 730.495 m 305.016 728.245 l 305.766 728.995 l 305.766 729.745 l f 0.153 0.153 0.153 rg BT 61.016 710.454 Td /F4 9.0 Tf [()] TJ ET BT 63.518 710.454 Td /F1 9.0 Tf [(From:)] TJ ET BT 89.015 710.454 Td /F4 9.0 Tf [( Pick N Pay [)] TJ ET 0.373 0.169 0.255 rg BT 140.531 710.454 Td /F4 9.0 Tf [(mailto:faultyaddress@pnp.co.za)] TJ ET 0.373 0.169 0.255 RG 0.18 w 0 J [ ] 0 d 140.531 709.303 m 268.718 709.303 l S 0.153 0.153 0.153 rg BT 268.718 710.454 Td /F4 9.0 Tf [(])] TJ ET BT 61.016 690.465 Td /F1 9.0 Tf [(Sent:)] TJ ET BT 83.516 690.465 Td /F4 9.0 Tf [( Tuesday, 20 October 2015 05:42)] TJ ET BT 61.016 679.476 Td /F1 9.0 Tf [(Subject:)] TJ ET BT 96.521 679.476 Td /F4 9.0 Tf [( Your R700 Pick N Pay \(PNP\) Shopping Voucher ready for claim)] TJ ET BT 61.016 659.487 Td /F4 9.0 Tf [(Attention PNP Smart Card Owner,)] TJ ET BT 61.016 639.498 Td /F4 9.0 Tf [(You have qualified to receive a shopping voucher of R700 to shop for groceries at any "PNP" outlet near you. Make sure )] TJ ET BT 61.016 628.509 Td /F4 9.0 Tf [(you have your SMART SHOPPER CARD with you before you can proceed.)] TJ ET BT 61.016 608.520 Td /F1 9.0 Tf [(CLICK HERE TO PROCEED)] TJ ET 0.153 0.153 0.153 RG 0.18 w 0 J [ ] 0 d 61.016 607.091 m 178.025 607.091 l S BT 61.016 588.531 Td /F4 9.0 Tf [(Regards,)] TJ ET BT 61.016 568.542 Td /F4 9.0 Tf [(PNP)] TJ ET BT 367.942 548.553 Td /F4 9.0 Tf [([INLIGTING VERSKAF DEUR DAVID WILES])] TJ ET 0.400 0.400 0.400 rg BT 61.016 528.564 Td /F2 9.0 Tf [(Posted in:E-pos,Sekuriteit | Tagged:Kuberstrikroof,Webmail | With 0 comments)] TJ ET endstream endobj 18 0 obj << /Type /Annot /Subtype /Link /A 19 0 R /Border [0 0 0] /H /I /Rect [ 140.5307 709.6216 268.7177 718.7791 ] >> endobj 19 0 obj << /Type /Action /S /URI /URI (mailto:faultyaddress@pnp.co.za) >> endobj xref 0 20 0000000000 65535 f 0000000008 00000 n 0000000073 00000 n 0000000119 00000 n 0000000312 00000 n 0000000341 00000 n 0000000479 00000 n 0000000568 00000 n 0000006767 00000 n 0000006879 00000 n 0000006994 00000 n 0000007114 00000 n 0000007222 00000 n 0000007350 00000 n 0000007432 00000 n 0000007560 00000 n 0000007673 00000 n 0000007757 00000 n 0000010348 00000 n 0000010476 00000 n trailer << /Size 20 /Root 1 0 R /Info 5 0 R >> startxref 10558 %%EOF October « 2015 « Informasietegnologie
Language:
SEARCH
  • Onlangse bydraes

  • Kategorieë

  • Argiewe

Oktober, 2015

Kubersekuriteit – nie wetenskapfiksie nie

Maandag, Oktober 26th, 2015

As ons die woord cyber hoor, dink ons aan futuristiese robotte,`n post-apokaliptiese wêreld en super-slim rekenaars.

Kubersekuriteit is egter nie in die verre toekoms nie, dis reeds hier en die bedreiging is werklik.

Wikipedia omskryf kubersekuriteit as volg:

Computer security, also known as cybersecurity or IT security, is the protection of information systems from theft or damage to the hardware, the software, and to the information on them, as well as from disruption or misdirection of the services they provide. It includes controlling physical access to the hardware, as well as protecting against harm that may come via network access, data and code injection, and due to malpractice by operators, whether intentional, accidental, or due to them being tricked into deviating from secure procedures. https://en.wikipedia.org/wiki/Computer_security (2015/10/12) 

Dit is dus duidelik dat enige diefstal van IKT toerusting of data, en ook enige ontwrigting van die diens by die definisie ingesluit word. 

Die volgende kategorieë word volgens Wikipedia identifiseer: Backdoors; Denial-of-service attack; Direct-access attacks; Eavesdropping; Spoofing; Tampering; Privilege escalation; Phishing; Clickjacking; Social engineering and trojans. (Oor die volgende paar maande sal ons hierdie kategorieë in meer detail verduidelik.)

Die beweegrede vir aanvalle op firmas is dikwels van monetêre aard, maar in die geval van die Universiteit van Stellenbosch is speel ʼn paar ander motiverings ook ʼn rol, byvoorbeeld finansieel, punte/grade manipulasie, vooraf insig in vraestelle, toegang tot en manipulasie van navorsingsmateriaal en resultate, verkryging van kontakbesonderhede (personeel, studente, donateurs, ens), ideologiese redes, benutting van ons rekenaar verwerkingskrag, misbruik van ons hoë-spoed internettoegang om aanvalle op ander entiteite te loods, ens. 

Die grootste swakplekke in sekuriteit sluit gebruikersname en wagwoorde; onopgeleide of onoplettende gebruikers; onveilige werkstasies; uitgediende apparatuur; foutiewe hardeskywe; “man-in-the-middle“-aanvalle en cloud-dienste, in.

Die eenvoudigste manier om toegang tot ons stelsels te kry is om dit deur middel van ʼn bestaande gebruikersnaam en wagwoord. Vanselfsprekend is dit dus belangrik dat gebruikers wagwoorde kies wat moeilik ontsluit kan word en goeie wagwoord praktyk toepas.

Moenie amptelike US gebruikersname en wagwoorde vir enige ander diens en sosiale media te gebruik nie. Skep liewer `n aparte gmail of live.com e-posadres en gebruik dit vir nie-amptelike registrasies en dienste. 

Gebruikers se toegang moet gereeld geouditeer word en ou regte wat nie meer gebruik word nie, moet verwyder word.  

Onopgeleide of onoplettende gebruikers is heel moontlik die grootse enkele risiko wat daar is. Dis baie maklik om “oortuig” te word om op `n skakel te klik of ʼn e-pos aanhangsel oop te maak. Iemand wat nie oplet na wat hul doen nie is ʼn maklike teiken vir enige aanvaller — ook in die kuberruimte.

Werkstasies onder die beheer van eindgebruikers met administrateursregte, bied `n volgende risiko, aangesien hulle enige program kan installeer. Gebruikers navigeer na enige webadres en klik op skakels sonder om daaroor te dink.  Enigeen van die skakels kan die werkstasie en gevolglik die kampus-infrastruktuur en data blootstel. 

Ook uitgediende apparatuur kan data bevat en gevolglik is dit noodsaaklik dat alle data eers verwyder word voordat apparatuur US-eiendom verlaat.

Hierdie is bloot `n paar voorbeelde van kubersekuriteit risikos en die uitdagings wat dit aan Informasietegnologie bied. Met gebruikers se hulp kan ons egter die gevare so ver moontlik afweer.

Kredietkaartbedrog neem toe

Vrydag, Oktober 23rd, 2015

Dis Vrydagmiddag en jy sien uit na `n rustige aand van fliek en wegneemetes. Jy stop gou by die naaste pizzaplek. In die haas om jou grommende maag stil te kry en by jou fliek uit te kom, vergeet jy om geld te trek. Die naaste OTM is 5 km weg, maar gelukkig het jy `n kredietkaart.

Jy betaal moeiteloos en die transaksie is veilig. Jy sien die kredietkaartmasjien waar die winkelassistent jou kaart insit en jy tik diskreet jou PIN -nommer in. Kaartkloning kom tog net voor wanneer `n kredietkaart onder jou oë uitglip, sê hulle.

Maar het jy opgelet dat die masjien jou kaart `n klein bietjie dieper ingesluk het as voorheen? Normaalweg kan jy jou duim op die kaart hou terwyl jy die transaksie voltooi, maar dié keer het dit feitlik heeltemal verdwyn.

Toevallig? Eintlik nie. Jou kaart was sopas in `n “skimming” toestel. 

Verlede jaar het kredietkaartbedrog R450 miljoen in Suid-Afrika beloop, 23% meer as in 2013. Die toename was veral skerp by wegneemwinkels. Selfs handtoestelle in restaurante kan mee gepeuter word. Tussen 2005 en 2014 is daar beslag gelê op 1377 blootgestelde handtoestelle.

Die kloning van kaarte is een metode van kredietkaartbedrog. Wanneer jy jou kredietkaart op die internet gebruik, of dit vir aankope of banksake is, daar is ook `n risiko by betrokke.  

Volgens Kaspersky Lab, een van die leiers in internetsekuriteit, word daar daagliks 5000 webwerwe geaffekteer. Malware en phishing deur middel van e-posse is ook steeds van die grootste sondebokke.

Hoe keer jy dat jy ook in die slaggat trap?

  • Moenie dat jou kaart onder jou oë uit gaan nie. 
  • Sit jou kaart self in die masjien sodat jy kan voel of dit maklik ingly. Wanneer jy jou kaart (met `n skyfie) insit, behoort jy steeds gemaklik jou duim op jou kaart te kan hou. 
  • Moet nooit bank-inligting per e-pos verskaf of aanstuur nie.  
  • Moet ook nooit op `n skakel kliek waar hierdie inligting van jou gevra word nie – selfs al lyk dit asof dit vanaf jou bank kom.
  • Sorg dat jou anti-virus sagteware op datum is en gereeld opdateer word.
  • Installeer sagteware wat gemorspos blokkeer. Dit sal help om phishing e-posse minder te maak.
  • Wanneer jy aanlyn aankope maak met jou kredietkaart, gebruik slegs veilige, bekende webwerwe. Kyk selfs dan dat die adres begin met “https”, anders is dit nie sekuur nie.
  • Moenie publieke wi-fi gebruik vir persoonlike transaksies of aankope nie. (meer daaroor hier

[BRON: www.mybroadband.co.za]

 

 

 

E-posse met `n versteekte agenda

Woensdag, Oktober 14th, 2015

Twee e-posse wat hul bes probeer om jou inligting vas te lê, het die week in universiteitsposbusse verskyn.

Die eerste is `n e-pos wat beweer dat jy moet heraktiveer sodat jou webmail spasie vergroot kan word.

Die oorsprong hiervan is Rusland en dit gebruik die “middelman” metode om die e-pos uit te stuur. Die “middelman” metode gebruik die e-pos besonderhede van `n personeellid wat onbewustelik hul e-pos inligting aan kuberkrakers verskaf het. Dit gebeur gewoonlik as `n persoon reageer op `n “jy het X-bedrag gewen/geërf in `n gelukkig trekking/aanlyn opname/afsterwe van `n onbekende familielid/regeringsamptenaar”- e-pos of  gekliek op `n webwerf wat besmet is.

Die kuberkrakers gebruik dan die e-posadres en soms ook die rekenaar, indien dit ook besmet is met `n virus of malware, om e-pos te stuur aan al die e-posadresse binne dieselfde organisasie. 

Die bekende @sun adres maak ons gerus. Ons dink dis veilig en reageer sonder om twee keer te dink daaroor. Ons vergeet dat skelms slim is en feitlik enigiets kan namaak. 

Onder is `n voorbeeld van die e-pos. Die aktiewe skakels is ook verwyder vir jou eie veiligheid.

Onthou dat personeel tans `n 1GB e-pos stoorspasie het en studente 50GB op Office365.

Die tweede teiken Pick & Pay kliënte met `n e-pos oor Smart Shopper-punte. 

Let op die volgende:

1. Die e-pos is nie persoonlik aan jou gerig nie, dis net `n generiese aanhef.
2. Dit vra persoonlike inligting soos jou ID-nommer en Smartshopper nommer.
3. Die bewoording is dreigend – “make sure” and “must”.

Met die inligting wat ingewin word deur die e-pos, kan Smartshopper kaarte gedupliseer word. Aangesien jou ID-nommer ook aan jou Smartshopper-kaart gekoppel is, is die risiko nie net dat jy punte of krediet gaan verloor nie, maar dat dit ook verdere implikasies hê.

Sien ook onder `n voorbeeld waar die skadelike skakels reeds verwyder is.

Moet nooit reageer op hierdie tipe e-posse nie. Informasietegnologie sal nooit so `n e-pos stuur oor jou posbus grootte nie en Pick & Pay sal ook nie so met sy kliënte kommunikeer nie . As jy twyfel, skakel eerder die IT Dienstoonbank.


From: University, Personnel, Address <faultyaddress@sun.ac.za>

Sent: Wednesday, 14 October 2015 08:24
Subject: 500MB

Dear E-mail User,

Your webmail quota has exceeded the set quota which is 500MB. you are currently running on 1.3GB. To re-activate and increase your webmail quota please verify and update your webmail Account In order to  re-activate and increase your webmail quota click link : http://phishing.site.in.russia/   LOGON WITH YOUR LOGIN DETAILS TO COMPLETE UPGRADE.

Failure to do so may result in the cancellation of your webmail account. You may not be able to send or receive new mail until you re-validate your mailbox.

Thanks, and sorry for the inconvenience.

Admin/ Webmaster/ Local host 


 From: Pick N Pay [mailto:faultyaddress@pnp.co.za

Sent: Tuesday, 20 October 2015 05:42
Subject: Your R700 Pick N Pay (PNP) Shopping Voucher ready for claim

Attention PNP Smart Card Owner, 

You have qualified to receive a shopping voucher of R700 to shop for groceries at any “PNP” outlet near you. Make sure you have your SMART SHOPPER CARD with you before you can proceed.

CLICK HERE TO PROCEED

Regards,

PNP

[INLIGTING VERSKAF DEUR DAVID WILES]

Peeple – `n toepassing vir almal?

Vrydag, Oktober 9th, 2015

peepleDis 6:08 in die oggend. Sekondes gelede het jy heerlik geslaap; onbewus van die res van die wêreld se bedrywighede. Jou selfoon het ander planne. `n Boodskap. 

Iemand het vir jou een ster gegee op `n aanlyn-toepassing. Jou persoonlike en romantiese vermoëns is beoordeel en dit lyk nie goed nie.

`n Toneel uit `n wetenskapfiksie fliek? Nee. Teen die einde van volgende week sal dié scenario `n realiteit wees wanneer Nicole McCullough en Julia Cordray hulle kontroversiële toepassing, Peeple, op die wêreld loslaat.

`n Wolk van ongunstigheid hang bo Peeple sedert die bekendstelling vroeg in Oktober. 

Aanvanklik sou negatiewe kommentaar verskyn, waarna jy, as beoordeelde,  in kennis gestel word. Jy kry 48 uur om jou beoordeler te oortuig dat hy/sy verkeerd is of jouself te verdedig op Peeple. Negatiewe kommentaar word nie verwyder nie en in kort: jy het nie veel sê nie. 

Na oorweldigende kritiek in die media  – spesifiek oor die gunstige platform wat Peeple skep vir teistering en afknouery – het die toepassing se benadering vinnig verander. ‘n Prominente artikel in die Washington Post het gelei daartoe dat Peeple se webwerf, Facebook-bladsy en Twitterrekening spoedig verwyder is.

Dit word nou eerder bemark as `n toepassing wat gemik is op positiewe terugvoer – `n “positive revolution”, soos die webwerf tans aandui. 

Cordray skryf op LinkedIn dat geen persoon gelys sal word sonder hul toestemming nie. Die 48-uur wagperiode om negatiewe kommentaar te verwyder is nie meer van toepassing nie. Indien jy nie `n kommentaar goedkeur nie, sal dit nie geplaas word nie.   

Of Peeple sy prosedures en aanslag verander of nie, die werklike effek van `n toepassing wat soveel inbreuk maak op menseregte, sal eers gevoel word as dit in werking is.

Dat daar geweldig baie opposisie teen Peeple is, is duidelik. `n Petisie om die toepassing te verban het vroeër die week meer as 7000 handtekeninge versamel. Twee parodieë is reeds geskep: “Sheeple,” en “Meet Peeple”. Selfs die uitgesproke satirikus John Oliver  het, op sy eiesoortige manier, kommentaar gelewer.

Peeple in die media: http://www.theguardian.com | http://www.latimes.com | http://www.forbes.com | http://arstechnica.com | http://www.mybroadband.co.za


 

© 2013-2025 Disclaimer: The views and opinions expressed in this page are strictly those of the page author(s) and content contributor(s). The contents of this page have not been reviewed or approved by Stellenbosch University.