%PDF-1.3 1 0 obj << /Type /Catalog /Outlines 2 0 R /Pages 3 0 R >> endobj 2 0 obj << /Type /Outlines /Count 0 >> endobj 3 0 obj << /Type /Pages /Kids [6 0 R ] /Count 1 /Resources << /ProcSet 4 0 R /Font << /F1 8 0 R /F2 9 0 R /F3 10 0 R /F4 11 0 R >> /XObject << /I1 24 0 R >> >> /MediaBox [0.000 0.000 612.000 792.000] >> endobj 4 0 obj [/PDF /Text /ImageC ] endobj 5 0 obj << /Creator (DOMPDF) /CreationDate (D:20250606152107+00'00') /ModDate (D:20250606152107+00'00') /Title (Report 06-2025) >> endobj 6 0 obj << /Type /Page /Parent 3 0 R /Annots [ 12 0 R 14 0 R 16 0 R 18 0 R 20 0 R 22 0 R ] /Contents 7 0 R >> endobj 7 0 obj << /Length 3182 >> stream 0.702 0.800 0.816 rg 34.016 34.016 543.969 723.969 re f 1.000 1.000 1.000 rg 45.266 350.626 521.469 396.108 re f 0.773 0.773 0.773 RG 0.75 w 0 J [ ] 0 d 45.641 351.001 520.719 395.358 re S 0.773 0.773 0.773 rg 61.016 366.376 m 550.984 366.376 l 550.984 367.126 l 61.016 367.126 l f 0.200 0.200 0.200 rg BT 61.016 693.716 Td /F1 14.4 Tf [(STATISTICA, STAP VIR STAP)] TJ ET 0.400 0.400 0.400 rg BT 61.016 664.909 Td /F2 9.0 Tf [(Posted on )] TJ ET BT 104.045 664.909 Td /F3 9.0 Tf [(January 01,1970)] TJ ET BT 173.588 664.909 Td /F2 9.0 Tf [( by )] TJ ET BT 188.096 664.909 Td /F3 9.0 Tf [(IT Communications)] TJ ET 0.153 0.153 0.153 rg BT 61.016 637.420 Td /F4 9.0 Tf [(Statistica is `n statistieke en analise sagteware pakket ontwikkel )] TJ ET BT 61.016 626.431 Td /F4 9.0 Tf [(deur)] TJ ET 0.373 0.169 0.255 rg BT 81.527 626.431 Td /F4 9.0 Tf [(StatSoft)] TJ ET 0.373 0.169 0.255 RG 0.18 w 0 J [ ] 0 d 81.527 625.280 m 113.549 625.280 l S 0.153 0.153 0.153 rg BT 113.549 626.431 Td /F4 9.0 Tf [(in die middel-80s.)] TJ ET BT 61.016 606.442 Td /F4 9.0 Tf [(Die syferslim pakket word ook op ons kampus gebruik vir data-)] TJ ET BT 61.016 595.453 Td /F4 9.0 Tf [(analise, om data te myn en vir data-visualiseringsprosesse.)] TJ ET BT 61.016 575.464 Td /F4 9.0 Tf [(Om Statistica optimaal te gebruik, kan addisionele hulpbronne in )] TJ ET BT 61.016 564.475 Td /F4 9.0 Tf [(die vorm van handleidings, videos en tutoriale handig te pas kom. )] TJ ET BT 61.016 553.486 Td /F4 9.0 Tf [(Om hierdie rede deel ons graag die onderstaande bronne met al )] TJ ET BT 61.016 542.497 Td /F4 9.0 Tf [(ons Statistica-gebruikers en hoop dat dit van waarde sal wees.)] TJ ET BT 61.016 522.508 Td /F4 9.0 Tf [(1. Aanlyn, elektroniese )] TJ ET 0.373 0.169 0.255 rg BT 154.562 522.508 Td /F4 9.0 Tf [(handboek)] TJ ET 0.18 w 0 J [ ] 0 d 154.562 521.357 m 194.090 521.357 l S 0.153 0.153 0.153 rg BT 61.016 502.519 Td /F4 9.0 Tf [(2. )] TJ ET 0.373 0.169 0.255 rg BT 71.024 502.519 Td /F4 9.0 Tf [(Video)] TJ ET 0.18 w 0 J [ ] 0 d 71.024 501.368 m 94.037 501.368 l S 0.153 0.153 0.153 rg BT 94.037 502.519 Td /F4 9.0 Tf [(-reeks op YouTube)] TJ ET BT 61.016 482.530 Td /F4 9.0 Tf [(3. Aanlyn )] TJ ET 0.373 0.169 0.255 rg BT 101.039 482.530 Td /F4 9.0 Tf [(tutoriale)] TJ ET 0.18 w 0 J [ ] 0 d 101.039 481.379 m 133.052 481.379 l S 0.153 0.153 0.153 rg BT 61.016 459.732 Td /F4 9.0 Tf [(4.)] TJ ET 0.373 0.169 0.255 rg BT 71.024 459.732 Td /F4 9.0 Tf [(Inleiding tot Statistica)] TJ ET 0.18 w 0 J [ ] 0 d 71.024 458.581 m 156.065 458.581 l S 0.153 0.153 0.153 rg BT 61.016 439.041 Td /F4 9.0 Tf [(5.)] TJ ET 0.373 0.169 0.255 rg BT 71.024 439.041 Td /F4 9.0 Tf [(Inleiding tot Statistica)] TJ ET 0.18 w 0 J [ ] 0 d 71.024 437.890 m 156.065 437.890 l S 0.153 0.153 0.153 rg BT 156.065 439.041 Td /F4 9.0 Tf [(: Grafieke en makros \(SVB\) \(pdf-formaat\))] TJ ET BT 341.932 419.052 Td /F4 9.0 Tf [([SOURCE: www.wikipedia.org & www.statsoft.co.za])] TJ ET BT 61.016 399.063 Td /F4 9.0 Tf [()] TJ ET 0.400 0.400 0.400 rg BT 61.016 380.574 Td /F2 9.0 Tf [(Posted in:Algemeen,Opleiding | | With 0 comments)] TJ ET q 225.000 0 0 162.750 325.984 483.461 cm /I1 Do Q endstream endobj 8 0 obj << /Type /Font /Subtype /Type1 /Name /F1 /BaseFont /Helvetica-Bold /Encoding /WinAnsiEncoding >> endobj 9 0 obj << /Type /Font /Subtype /Type1 /Name /F2 /BaseFont /Helvetica-Oblique /Encoding /WinAnsiEncoding >> endobj 10 0 obj << /Type /Font /Subtype /Type1 /Name /F3 /BaseFont /Helvetica-BoldOblique /Encoding /WinAnsiEncoding >> endobj 11 0 obj << /Type /Font /Subtype /Type1 /Name /F4 /BaseFont /Helvetica /Encoding /WinAnsiEncoding >> endobj 12 0 obj << /Type /Annot /Subtype /Link /A 13 0 R /Border [0 0 0] /H /I /Rect [ 81.5267 625.5982 113.5487 634.7557 ] >> endobj 13 0 obj << /Type /Action /S /URI /URI (http://www.statsoft.com/) >> endobj 14 0 obj << /Type /Annot /Subtype /Link /A 15 0 R /Border [0 0 0] /H /I /Rect [ 154.5617 521.6752 194.0897 530.8327 ] >> endobj 15 0 obj << /Type /Action /S /URI /URI (http://www.statsoft.com/textbook/) >> endobj 16 0 obj << /Type /Annot /Subtype /Link /A 17 0 R /Border [0 0 0] /H /I /Rect [ 71.0237 501.6862 94.0367 510.8437 ] >> endobj 17 0 obj << /Type /Action /S /URI /URI (http://www.youtube.com/playlist?list=PLCF3388C47AFF8365&feature=plcp) >> endobj 18 0 obj << /Type /Annot /Subtype /Link /A 19 0 R /Border [0 0 0] /H /I /Rect [ 101.0387 481.6972 133.0517 490.8547 ] >> endobj 19 0 obj << /Type /Action /S /URI /URI (http://www.statsoft.co.za/support/download/video-tutorials/ ) >> endobj 20 0 obj << /Type /Annot /Subtype /Link /A 21 0 R /Border [0 0 0] /H /I /Rect [ 71.0237 458.8999 156.0647 468.0574 ] >> endobj 21 0 obj << /Type /Action /S /URI /URI (http://blogs.sun.ac.za/it/files/2013/11/STATISTICAIntro.pdf) >> endobj 22 0 obj << /Type /Annot /Subtype /Link /A 23 0 R /Border [0 0 0] /H /I /Rect [ 71.0237 438.2088 156.0647 447.3663 ] >> endobj 23 0 obj << /Type /Action /S /URI /URI (http://blogs.sun.ac.za/it/files/2013/11/GraphsInSTATISTICA.pdf) >> endobj 24 0 obj << /Type /XObject /Subtype /Image /Width 300 /Height 217 /ColorSpace /DeviceRGB /Filter /DCTDecode /BitsPerComponent 8 /Length 5421>> stream JFIF;CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 80 C   %# , #&')*)-0-(0%()(C   (((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((," }!1AQa"q2#BR$3br %&'()*456789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz w!1AQaq"2B #3Rbr $4%&'()*56789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz ?(?(Ɗ(((((((ƀ (hhƏƀ (hhƏƀ (hhƏƀ (hhƏƀ (hh((((((((((((궚&5'o72I'7~G_Y3Aǯެ|;L{*3cw1W7_i~5Vm55M5tQE!Q@Q@EQEQEQEQEQEQEQEQEQEQEQEQY:]:ᠾ ~o( >\Fy~ y # 7 󟍾)5Nu[;EvHe @yUNIj*ԪF ;=>\̆o'HnT(89'+C^/K菣?e,bxL v#DŽ1Q׷WWgCh(((((((((((((((cZth}R;e: YYІ D; ]!&f$ߖb/RSlW?3KWq i0BweV5Qe^UcN?jK}j5^>3zu=cDbl'?CI!ig`?!D~}zR~q}zQ8{yO&˹WWSgKAETQ@Q@Q@Q@Q@QE%-Q@Q@Q@Q@Q@֖Ԭ`FgMWi]GBKI@Nl}Xxw}juU^#)oɖ4o}g?RIFƎ}c WzAjOgA4XJz FaYfoF?ֻj3ڇ‰2=jQRQ=>ƀ%REPRE%-QQ@ KERR@W/xFҵ).V`dg#֚M䢮ΞH<;:me !^O"YENƺ&vq no˃nһFj6\_1'c'>Ʋծ[gi|Ovx{ux15kBF!jWMji#SNy)4?ʪ_?Biv{V>>-aҞ W~hCO)!5,(\>_ƪoY__EyTe2ƗƏhz44ko}4?zϠ>YËq5xsO_5簶#ъCxQRTQGG@~T~TQEQQEQEQEQEQ@q_ bOeI g^PPeR߂c/`6!*}B.FC3ȭA]כ_tL'r ^EЌ,K4QmoRu^ϏM柤ܾbdFʼzZ VΝ_Qbi85siQf]LsG}cQ1|EY5\|e̺vEzd:Əd<*ՉƝk\UKtMKS7 kJx4qhh RHod 4~Sw+#ҷDUnS?XsWou^=_fÍ&O%r}l_*Y4 0?2?Z tnJYk<*C85"Ui+'̭_ V (YKg>)xR6դ?Z/]1YVgjD׃vD_R[6- /H=pΰĻ $,2o'~ݠ|oWlN)|H160>5r\ m$@PO$פ|Go5ƝnJD B8Hy\)^G2Otz*3]υ~_]fEC!@{W%$SJ)y-bzFʵ)ڼSہ-)]_o4rH>|%Kj1̖ DQyey'NgB>((((Š(((Š?:((((*GHSWiPIw# #Ԯ9&b<+?݅4Yy2Tzn  wSF>y 7 |Yiwha7̉U>+׊I8e\q}RDP3},}.?W+ݗeI~G#x!'~x{Mk. #fU_{ gízW6HqVTZsG^>+W<>|h r?5x&Nԧ Up;zQU$` c>νIRVݟ3EH|yBdQ 7gk27am>YOBՎ|C{ʢMa`$ّoHt]B=*ea}%RjtbQH>bK :A u<U3)@Y@#]|g:?,fUI܀* ŤՁպ{S\5=LzJh,!BtP?JH&g$#ҝ {d*6|v(# ( ( ( ( ( ( ( ( (9 4{]v+oox>^#f|GcE-zBQKE%PQKE%PIKEQE%PQKE%PQKE%PQKE%PQKE6 }+J.e\cXZirz]ZЧ~caVIf/yW2!S62.s\Vw_f,ª(JrIEgX; j[ 8>kVyzC~!v '5=\T|ƻo6׭?C5b6g$vTQEpQEQEQEQEQEQERR@ E-R@ E-R@ E-R@ KEQE) 2u ]O}a66訜ՙ<BT9Fr0GA+lC¯x(;((((((()(h(((((((*9t> startxref 11283 %%EOF November « 2013 « Informasietegnologie
Language:
SEARCH
  • Onlangse bydraes

  • Kategorieë

  • Argiewe

November, 2013

Rekenaar nodig om gewig te verloor?

Vrydag, November 15th, 2013

Gedink jy is die enigste een met`n behoefte het om gewig te verloor na gisteraand se McDonalds happy meal? Jou rekenaar voel dieselfde – om ander redes.

 Ons stel nog `n nuwe tech term aan julle bekend – bloatware.

Vervaardigers, soos Dell en Lenovo, installeer deesdae onnodige sagteware saam met Windows op die rekenaars wat hulle aan kliënte verskaf.

Dit sluit proeflopies van anti-virus sagteware en nagware in wat hoofsaaklik loop wanneer jou rekenaar aanskakel en dan die spoed drasties verminder. Vervaardigers word selfs in sommige gevalle betaal om hierdie sagteware in te sluit. 

`n Tweede variasie van sagteware bloat vind plaas wanneer agtereenvolgende weergawes van `n rekenaarprogram al stadiger reageer en onnodig meer geheue en verwerkingskrag vereis. Jou rekenaar mag in dié geval skielik groter hardeware behoeftes hê as voorheen.

Deel van die probleem word veroorsaak deur ongewensde en ongebruikte sagteware wat agterbly nadat installasies voltooi is. Selfs wanneer die program verwyder is, bly data steeds agter. Oor tyd neem hierdie onnodige sagteware nie net spasie op die hardeskyf op nie, maar mors dit ook kosbare geheue en verwerkingstyd.

Rekenaargebruikers gebruik slegs `n minimale hoeveelheid van die sagteware wat op hulle rekenaars gelaai word en beskou die res as onnodige bloatware.

Apple iTunes en Microsoft Windows is beide al uitgewys as die swartskape. Met Windows 8 is `n poging aangewend teen bloatware deur die opsie aan gebruikers te gee om rekenaars skoon te maak.

Ten spyte hiervan bly bloatware `n groot teerpunt met Windows-rekenaars. Rekenaars met Windows word steeds verskaf met onnodige sagteware wat jou rekenaar oorvol en stadig maak.

[SOURCE: www.wikipedia.org & www.howtogeek.com]

Wil jy klasloop by Google?

Vrydag, November 15th, 2013

In lyn met die vinnige groei van MOOCs (lees ons artikel oor MOOCS), het Google ook die week `n aanlyn “video-universiteit” op die been gebring. 

Google Helpouts is `n aanlyndiens wat gebruikers die geleentheid bied om te kollaboreer, kundigheid te deel en te help met behulp van lewendige, intydse videostrome.

Om die diens te gebruik, gebruik moet jy `n Google+ lid wees, waarmee jy toegang tot Helpouts kry met jou rekenaar of tablet, of deur die Android-toepassing op jou selfoon te laai.

Binne sekondes kan jy ‘n persoonlike instrukteur tot jou beskikking hê of wanneer dit jou pas. Jy kan enige tyd van die dag of nag toegang kry tot `n deskundige se kennis – geen beperking op tyd of geografiese grense nie. 

Helpout skeduleer jou sessie wanneer dit jou pas en plaas dit outomaties op jou Google kalender. Jy kan ook kies om deur middel van sms of e-pos herinner te word.

Helpouts het reeds meer as 1000 verskaffers wat enige beroep insluit en lesse gee in `n verskeidenheid spesialisareas. Kundiges of “verskaffers”, soos Google hulle noem, kan klein, medium of groot maatskappye wees, maar ook individue.

Selfs jy kan jou origami-klas op Helpouts aanbied. Onthou net dat kundiges deur Google goedgekeur moet word en `n volledige beskrywing van hul dienste, pryse en skedules verskaf moet word.

Ongelukkig, anders as MOOCs, is daar `n koste verbonde aan Google se nuwe diens.

Kliënte betaal per minuut of sessie vir lewendige, intydse videogesprekke met die deskundige, wat op sy beurt aan Google 20% van sy fooi betaal. Sommige maatskappye sal wel gratis sessies aanbied om bemarking `n hupstoot te gee. 

Betaling geskied deur middel van Google Wallet, wat jou kredietkaartdetails bevat, en jy betaal per sessie of per minuut. As jy ontevrede is met die diens, waarborg Helpout `n volledige terugbetaling –  mits jy dit binne 72 uur versoek.

Skielik lus om te leer kitaar speel? Matt Gibson wag vir jou by Google Helpouts …

[BRON: www.iol.co.za en www.wikpedia.org]

 

XP se tyd loop uit

Vrydag, November 15th, 2013

Het jy geweet Windows XP vier volgende jaar sy 12de verjaardag? Hoewel XP sy doel gedien het, het die tyd gekom dat dit deur Microsoft uitfasseer word.

Die amptelike datum wanneer die Microsoft gaan ophou om opdaterings vir XP vry te stel, is 8 April 2014.

Hoewel jy steeds kan werk op XP, beteken dit dat die kans om `n rekenaarvirus op te doen, 6 keer groter is as iemand wat `n nuwe bedryfstelsel gebruik.  (Lees meer hieroor op Memeburn)

Maar moenie moed opgee nie. Tot 15 Desember 2013 het jy die geleentheid om jou rekenaar gratis te laat opgradeer na Windows 7 – dis natuurlik mits jou rekenaar sterk en slim genoeg is om `n nuwe bedryfstelsel te kan hanteer. 

`n Vinnige manier om vas te stel watter bedryfstelsel jy tans gebruik, is om http://whatsmyos.com/ te raadpleeg en die webwerf sal die dinkwerk vir jou doen.

Indien jy wel XP gebruik, kan jy `n e-pos stuur na help@sun.ac.za  en `n opgradering versoek. Onthou net om vir ons die volgende inligting te gee om die proses te bespoedig – 

die rekenaar se batenommer,  kontaktelefoonnommer,  gebounaam en kamernommer.

Sodra die werkstasie se spesifikasies nagegaan is, sal `n IT-tegnikus jou kontak. Ouer werkstasies mag komponente benodig en hierdie uitgawe sal vir  die departement se koste wees.

Opgradering van XP na Windows 7 is gratis, maar koste is verbonde vir die rugsteun van jou werksverwante data, die rugsteun van persoonlike data soos musiek, video en flieks, asook die hardeware (indien enige) benodig vir die opgradering na Windows XP.

Indien IT data versoek word om data te rugsteun, sal die koste vir minder as 15GB, R950-00 wees en vir meer as 15GB, R1650-00.

 

Statistica, stap vir stap

Vrydag, November 15th, 2013

Statistica is `n statistieke en analise sagteware pakket ontwikkel deur StatSoft in die middel-80s.

Die syferslim pakket word ook op ons kampus gebruik vir data-analise, om data te myn en vir data-visualiseringsprosesse. 

Om Statistica optimaal te gebruik, kan addisionele hulpbronne in die vorm van handleidings, videos en tutoriale handig te pas kom. Om hierdie rede deel ons graag die onderstaande bronne met al ons Statistica-gebruikers en hoop dat dit van waarde sal wees. 

1. Aanlyn, elektroniese handboek

2. Video-reeks op YouTube

3. Aanlyn tutoriale

4. Inleiding tot Statistica

5. Inleiding tot Statistica: Grafieke en makros (SVB) (pdf-formaat)

[SOURCE: www.wikipedia.org & www.statsoft.co.za]

 

Mobiele tegnologie opname wys nuwe gebruikspatrone uit

Vrydag, November 1st, 2013

Diit blyk dat Android- en Apple-selfone waarskynlik binne die volgende jaar om studente se guns gaan kompeteer, terwyl Blackberry se populariteit vinnig wegkwyn. Die prentjie het beduidend verander sedert 2012:

mobile-phones

Hierdie is slegs een voorbeeld van die resultate van ‘n onlangse mobiele tegnologie opname, geneem deur Informasietegnologie, om patrone in mobiele toestelle onder studente te bepaal.

Die doel van die opnames, waarvan die eerste in September 2012 uitgevoer is, is om gedragspatrone te identifiseer sodat toepaslike universiteitsdienste en -strategieë in die toekoms implementeer kan word. Die kombinasie van toestelle waaroor studente beskik en hoe vinnig omstandighede verander, is kritiek vir ingeligte beplanning en besluitneming.

‘n Ander onverwagse neiging is die stadige toename van tablette op kampus. Aangesien die meerderheid studente daagliks toegang tot ‘n skootrekenaar, ultrabook of notebook het, word die tablet gesien as ‘n “derde” toestel wat 47% van studente nie kan bekostig nie en 25% verkies om nie te gebruik nie. 

Slegs 28% van deelnemers besit ‘n tablet, waarvan bykans die helfte Apple iPads is, met Android tablette kort op sy hakke. Studente dui aan dat `n styging mettertyd sal plaasvind, maar wel geleidelik. 

Ongelukkig is bewustheid rondom die Studente Tegnologie Program, wat aan studente die geleentheid bied om skootrekenaars, tablette en notebooks teen afslagpryse te koop, steeds gebrekkig. 

Aan die positiewe kant sien studente deurlopend dienste en inhoud wat verband hou met leer, akademiese geleenthede en skedules, byvoorbeeld eksamenresultate, klas- en eksamenroosters en taakinformasie, as die noodsaaklikste funksie wat mobiele toestelle moet vervul.

Dis moontlik dat, wanneer meer leerinhoud, insluitende e-handboeke, meer beskikbaar raak via mobiele toestelle, ook vir aflyn gebruik, die toename van tablette ook mag versnel.

mobile-content

Verdere opnames sal in die toekoms uitgevoer word om gebruikspatrone en addisionele veranderinge oor tyd te bestudeer.

Een gelukkige wenner, BComm-student Pierre-Etienne, was die gelukkige wenner van ‘n Incredible Connection geskenkbewys ter waarde van R1500.

2832 studente uit 32266 uitgenooides is, het die opname voltooi. 

[FOTO: Ralph Pina (direkteur: ontwikkeling) met wenner Pierre-Etienne Rossouw]

 

 

 

© 2013-2025 Disclaimer: The views and opinions expressed in this page are strictly those of the page author(s) and content contributor(s). The contents of this page have not been reviewed or approved by Stellenbosch University.